background

Dellafaille
Veelgestelde vragen

CONTACT

FAQ

Vind hier het antwoord op je vragen! Staat je vraag er niet tussen, of is het je niet volledig duidelijk? Neem gerust contact met ons op!

Ik heb binnenkort een ziekenhuisopname. Wat moet ik doen?

Indien je een hospitalisatieverzekering hebt hoef je een opname meestal niet op voorhand aan te geven. Bij aankomst in het hospitaal kan je meteen je hospitalisatie kaartje (medi-card van DKV of medi-assistance card van AG Care) afgeven zodat de aangifte en factuur van de opname rechtstreeks naar de verzekeraar verzonden worden.

Opgepast: Er zijn enkele uitzonderingen waarbij je op voorhand goedkeuring van de hospitalisatieverzekeraar nodig hebt. Deze uitzonderingen vind je terug op de algemene voorwaarden of productinformatiefiche van jouw polis.

Kan ik altijd binnenspringen tijdens de openingsuren of werkt Kantoor Dellafaille exclusief op afspraak?

Ons kantoor is elke weekdag geopend van 9u tot 12u30 en 13u30 tot 17u. Tijdens deze uren staan de aanwezige collega's je graag te woord.

Tegelijkertijd kan het voorkomen dat de collega die je nodig hebt niet aanwezig is of reeds in een afspraak zit. Hierdoor is het toch aangeraden ons op voorhand (telefonisch of per mail) even te contacteren zodat we kunnen garanderen dat jouw benodigde contactpersoon aanwezig en beschikbaar is.

Wat is het verschil tussen mijn familiale verzekering en Familis (bij AG Insurance)?

De 'familiale verzekering' wordt vaak verward met de 'Familis' van AG Insurance.

→ Als we spreken over de familiale verzekering, hebben we het over een specifiek type polis: de B.A. Gezin. Dit is één contract, al kan het wel worden aangevuld met bijkomende dekkingen zoals de rechtsbijstand. Concreet dekt de familiale verzekering de aansprakelijkheid van jezelf en je gezin tegenover derden.

De 'Familis' van AG Insurance daarentegen is geen alleenstaande polis en biedt geen specifieke dekking. Je 'Familis' is een pakket waar je verschillende AG polissen in gegroepeerd kunnen worden. Er kan dus wel een familiale verzekering gebundeld zitten in je 'Familis'-dossier. Daarbovenop kan je dankzij de 'Familis' vaak genieten van exclusieve totaalklant-voordelen en kortingen.

Noodnummers

✔︎ Medische Spoeddienst: 100
✔︎ Brandweer: 100
✔︎ Dringende politiehulp: 101
✔︎ Brandwondencentrum: +32 2 268 62 00
✔︎ Rode Kruis: 105

Waar kan ik terecht voor bijstand op reis?

Telefoonnummers voor bijstand op reis:

✔︎ AG Insurance: +32 78 055 505
✔︎ Allianz: +32 2 290 61 00
✔︎ Allianz Assistance (AGA): +32 2 290 61 00
✔︎ DKV Assistance: +32 2 230 31 32
✔︎ Europ Assistance: +32 2 533 75 75

Wat is een verzekering?

Een verzekering is een contract tussen een persoon of bedrijf en een verzekeringsmaatschappij. In ruil voor een periodieke premiebetaling, biedt een verzekering financiële dekking bij bepaalde risico's (vb. brand, ziekte, autopech,...).

Waar kan ik terecht voor bijstand aan mijn wagen na ongeval of pech?

Bij ongeval of pech met de wagen kan je best rechtstreeks naar het bijstandsnummer van jouw bijstandsverzekeraar bellen. Dit telefoonnummer kan je onder andere terugvinden op je bijstandskaartje, samen met je polisnummer.

Bijstandsnummers bij auto ongeval in België:
✔︎ AG Insurance: +32 2 664 40 01
✔︎ Allianz: +32 2 290 61 00
✔︎ Allianz Assistance (AGA): + 32 2 290 61 00
✔︎ AXA: +32 2 550 05 55
✔︎ Baloise: +32 3 870 95 70
✔︎ Europ Assistance: +32 2 533 75 75
✔︎ Vivium: +32 2 406 30 00

Bijstandsnummers bij ongeval in Europa:
✔︎ AG Insurance: +32 78 055 505
✔︎ Allianz: +32 2 773 61 04
✔︎ Allianz Assistance (AGA): + 32 2 290 61 00
✔︎ AXA: +32 2 550 05 55
✔︎ Baloise: +32 3 870 95 70
✔︎ Europ Assistance: +32 2 533 75 75
✔︎ TVM: +32 78 15 11 63
✔︎ Vivium: +32 2 406 30 00

Waar kan ik terecht voor bijstand bij brand?

Bijstandsnummers bij brand:



✔︎ AG Insurance: +32 2 664 75 55

✔︎ Allianz: +32 2 773 61 37

✔︎ Allianz Assistance (AGA): + 32 2 290 61 00

✔︎ AXA: +32 2 550 05 55

✔︎ Baloise: +32 3 870 95 70

✔︎ Europ Assistance: +32 2 533 75 75

✔︎ Vivium: +32 2 406 30 00